Handelsvilkår og betingelser
GENEREL INFORMATION
Salg fra Margretheklinikken.dk/shop sker af:
Margrethe Klinikken
Vestergade 32, st. tv, 8600 Silkeborg,
CVR 40213538
E-mail: kontakt@margretheklinikken.dk.
Hvis du oplever problemer med din bestilling på Margretheklinikken.dk/shop eller ved øvrig brug af hjemmesiden, kontakt venligst vores kundeservice på e-mail: kontakt@margretheklinikken.dk
Hvis der er dele af nedenstående betingelser, som du ikke forstår, anbefaler vi, at du kontakter kundeservice, inden du begynder at bruge Margretheklinikken.dk/shop.
VIGTIG MEDDELELSE
LÆS VENLIGST FØLGENDE HANDELSBETINGELSER GRUNDIGT, INDEN DU BESTILLER VARER FRA MARGRETHEKLINIKKEN.DK/SHOP
Disse handelsbetingelser ("Betingelserne") finder anvendelse, når du køber varer på www.margretheklinikken.dk. Handelsbetingelserne kan blive opdateret fra tid til anden (for eksempel for at afspejle ændringer i teknologien, vores forretningsmodel, vores systemkapacitet eller i relevante love og regler), og derfor beder vi dig godkende Betingelserne, hver gang du handler hos os. Enhver reference til "dig" eller "din" betyder dig som bruger af www.margretheklinikken.dk, enhver reference til "vi", "os" eller "vores" betyder Margrethe Klinikken.
Hvis du ikke accepterer Betingelserne ved aktiv afkrydsning i forbindelse med hvert køb, kan du ikke bestille eller købe varer på Margretheklinikken.dk/shop.
Du har ret til at træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse. Du afholder dog selv omkostninger forbundet med returnering af varer til Margrethe klinikken. Læs mere under "Fortrydelsesret".
Købelovens regler for mangler finder anvendelse på dit køb, hvilket betyder, at du har visse lovbestemte garantier for varens kontraktmæssighed. Læs mere under "Defekte varer og fejlleverancer".
Margrethe Klinikkens Webshop tager forbehold for tastefejl, prisfejl, udsolgte/udgåede varer og leveringssvigt fra vores leverandører.
BESTILLING
Onlinebutikken er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse. En bestilling, som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, vil blive behandlet den følgende hverdag.
Du skal være mindst 18 år gammel for at købe varer på Margretheklinikken.dk/shop samt besidde et gyldigt kreditkort, der er accepteret af os. Er du under 18 år gammel, skal du have et juridisk grundlag for at indgå en aftale med os.
Vi leverer kun i Danmark og ikke til udlandet.
Ved at afgive en bestilling på Margretheklinikken.dk/shop, fremsætter du et tilbud om at købe varen, du har valgt, på de vilkår, der fremgår af Betingelserne. Vi kan frit vælge at acceptere eller afslå dit tilbud om køb af varen, eksempelvis hvis din bestilling indeholder tilbud om køb af flere eksemplarer af den samme vare. Indeholder din bestilling køb af flere forskellige varer, forbeholder vi os ret til at acceptere ordren delvist og afslå tilbud om køb af øvrige varer under samme bestilling. Vi refunderer naturligvis eventuelt modtagne betalinger uden gebyrer eller andre omkostninger for dig.
Blandt andet forbeholder vi os ret til at afslå ethvert tilbud om køb i en af de følgende situationer uden at være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger:
-
Dine betalingsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verificeres
-
Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet
-
Der opstår en utilsigtet fejl på Margretheklinikken.dk/shop, eksempelvis en betalingsfejl, en prisoplysningsfejl eller lignende
-
Vi har grund til at tro, at du er under 18 år gammel
Vi kan kun acceptere tilbud fremsat på Margretheklinikken.dk/shop. Vi behandler ikke tilbud fremsat på anden måde for eksempel i e-mails eller breve.
Det er dit ansvar at indtaste korrekte kontaktoplysninger i forbindelse med bestillingen. Grundet reglerne om beskyttelse af persondata har vi ikke adgang til de indtastede oplysninger, efter at bestillingen er lagt, og vi kan derfor ikke gøres ansvarlige ved fejl i indtastningen.
PÅ HVILKET TIDSPUNKT I BESTILLINGSPROCESSEN ER DU BUNDET AF DIN ORDRE?
Inden afgivelse af bestillingen har du mulighed for at ændre de oplysninger, som du har indtastet, herunder leverings- og betalingsoplysninger. Du har også mulighed for at ændre varerne eller fjerne varer fra din indkøbskurv.
I det øjeblik du klikker på ”Godkend og betal”, aktualiserer du betaling, og kvitteringen vises på din skærm, og du er bundet af dit fremsatte tilbud. Læs venligst mere under "Fortrydelsesret".
Kvitteringen, som du modtager under overskriften ”Tak for din bestilling”, er en automatisk bekræftelse på, at vi har modtaget dit tilbud. Vær opmærksom på, at bekræftelsen ikke betyder, at vi har accepteret dit tilbud, og vi forbeholder os derfor retten til at afslå dit tilbud, selvom du har modtaget den automatiske bekræftelse, jf. ovenfor.
Kontakt venligst vores kundeservice, hvis du begik en fejl, da du foretog bestillingen – de står klar til at hjælpe dig.
Efter indgåelsen af aftalen gælder reglerne om fortrydelsesret, se nedenfor.
AFTALENS SPROG
Aftalen kan kun indgås på dansk.
ADGANG TIL AFTALEN
Med ordrebekræftelsen modtager du en bekræftelse på aftalens indhold samt en kopi af de accepterede Betingelser. Vi opbevarer indgåede aftaler, herunder dit tilbud og ordrebekræftelse, i et vist tidsrum, og vi anbefaler, at du ligeledes gemmer disse dokumenter, da de ikke nødvendigvis efterfølgende vil være tilgængelige på Margretheklinikken.dk/shop.
TILTAG MOD BEDRAGERI
For at kunne beskytte dig og vores andre kunder mod bedrageri og for at opretholde et højt sikkerhedsniveau for onlinekøb, kan vi gennemføre verifikationstjek. Verifikationstjekket kan omfatte de data, du sender, når du afgiver dit tilbud, herunder din adresse, betalingsoplysninger og screening af dit tilbud.
BETALINGSMIDLER
Vi accepterer følgende betalingsmidler:
-
Visa
-
Visa Electron
-
Mastercard
-
Maestro
-
JCB
KONTROLCIFRE (CREDIT CARD VERIFIKATION - CVV)
Betaler du med kreditkort, vil du blive bedt om at indtaste kortets kontrolcifre. Du finder de tre kontrolcifre på bagsiden af dit kreditkort, oftest i højre side af kreditkortets bagside. Kontrolcifrene er nødvendige, for at betalingen kan gennemføres og for at opretholde et højt sikkerhedsniveau. Der kan også være andre tilsvarende sikkerhedsforanstaltninger
BETALINGSPROCEDURE
Når din vare forlader vores varelager for at blive leveret, vil din betaling blive trukket på den valgte betalingstjeneste.
PRISER OG LEVERING
Alle de anførte priser for varer, leveringsomkostninger og andre omkostninger er iberegnet skatter, moms og afgifter.
Omkostninger vedrørende levering, fragt eller porto kan variere og lægges til for hver bestilling.
VALUTA
Du kan betale i danske kroner (DKK).
LEVERING
Vi sender til hele Danmark. Vi leverer ikke til udlandet – heller ikke til Færøerne og Grønland.
Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen.
Der leveres varer alle ugens dage. Din vare vil blive leveret 2-3 hverdage efter bestillingen - dog kan længere leveringstid forekomme ved særlige kampagner. For visse varer gælder særlige leveringsvilkår.
Vi tilbyder gratis fragt ved køb over 1.000 kr. Er dit køb under dette beløb koster fragten 50 kr.
SEPARATE LEVERINGER
Består din bestilling af flere varer, forbeholder vi os retten til at foretage separate leveringer. Separate leveringer kan være nødvendige, hvis visse varer er forsinkede eller ikke er på lager på bestillingstidspunktet, eller såfremt de pågældende varer lagerføres på og afsendes fra forskellige adresser. Du vil forud for købet blive informeret om, at din bestilling er undergivet separate leveringer. Du vil ikke blive opkrævet ekstra leveringsomkostninger ved separate leveringer.
Ved forsendelse via DAO
DAO HJEMMELEVERING
Vi tilbyder hjemmelevering med DAO, og der skal kvitteres for pakken ved modtagelsen. Det behøver nødvendigvis ikke være dig, der kvitterer. Personer på leveringsadressen (eksempelvis et familiemedlem, en ven, mv.) kan således også kvittere for modtagelsen med bindende virkning for dig. Er der ingen til stede på leveringsadressen, når pakkebuddet kommer, lægges en advisering om, at pakken kan afhentes den efterfølgende dag på nærmeste udleveringssted. I sidstnævnte tilfælde stilles forsendelsen på et aftalt sted på adressen. Forsendelsen vil typisk blive opbevaret i maksimalt 10 dage, før pakken returneres til os som ikke-leveret. Husk at du via tilsendte link på e-mail til Track & Trace kan følge forsendelsens forløb. Såfremt din pakke kan leveres i din postkasse, må pakkebuddet aflevere i denne uden at indhente underskrift.
AFHENTNING I KLINIKKEN
Vi tilbyder gratis afhentning af dine varer i klinikken. Er din ordre placeret på en hverdag kan den typisk afhentes den næstkommende hverdag, vi forbeholder os retten til længere ekspeditionstid i forbindelse med sygdom, kurser, ferier o.lign.
På helligdage og weekender vil din ordre først blive håndteret den næstkommende hverdag.
Du vil modtage en SMS når din ordre er klar til afhentning og i hvilket tidsrum varerene kan afhentes.
FORTRYDELSESRET (GÆLDER KUN FOR FORBRUGERE)
Margrethe Klinikken giver dig ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse.
I tilfælde hvor flere forskellige varer er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis (separate leveringer), udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren, får den sidste vare i fysisk besiddelse.
Det er ikke muligt at fortryde købet ved blot at nægte modtagelse af varen, se nærmere i afsnittet om returnering.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Ønsker du at benytte fortrydelsesretten skal besked gives per mail: kontakt@nageshop.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.
VARER UNDTAGET FORTRYDELSESRETTEN
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
-
Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg
-
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen
RETURNERING
Hvis du udøver din fortrydelsesret i denne aftale, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have overgivet varerne til transportør, alt efter hvad der er tidligst. Margrethe Klinikken kan kræve dokumentation for de specifikke varer, der er sendt retur, før tilbagebetalingen kan ske.
Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering af varen til os.
Varer sendes retur med posten.
Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren.
REKLAMATIONSRET
Når du handler som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvis du ønsker at reklamere over en vare, skal du kontakte Margrethe Klinikken via e-mail eller telefon.
Når du kontakter Margrethe Klinikken skal følgende være opfyldt, for at vi kan behandle reklamationen:
-
Du skal gøre os opmærksomme på fejlen/manglen i rimelig tid efter konstatering af fejlen
-
Reklamation skal være os i hænde senest 24 måneder efter købet
-
Du skal oplyse bestillingsnummeret
-
Fejlen skal være tydeligt beskrevet, og der skal vedhæftes billeder
-
Varen skal være behandlet forsvarligt og korrekt vedligeholdt
Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returneringen af mangelfulde varer eller forkerte varer. Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen og de oprindelige leveringsomkostninger, når vi har modtaget varen.
TRANSPORTSKADER
Alle transportskader skal meddeles hurtigst muligt til Margrethe Klinikken via e-mail
Hvis du trods synlige huller, buler eller andre åbenlyse skader på pakken ikke straks gør indsigelse over for fragtmanden, kan der opstå tvivl om, hvor pakken er blevet beskadiget, og du risikerer selv at hæfte for eventuelle skader på din vare.
Ved mistanke om fragtskader skal du:
-
Tage billeder af pakken, mens den er emballeret og herefter eventuelle skader af din vare
-
Beholde alt emballage, idet det kan bruges til at dokumentere krav mod fragtfirma
-
Kontakte Margrethe klinikken via e-mail eller telefon
Af bevismæssige årsager bør du kontakte os per telefon eller e-mail straks efter modtagelse. Gerne inden for 24 timer.
MANGELFULDE VARER OG FORKERTE VARER
Hvis din vare lider af en mangel, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontakte os via telefon eller e-mail I tilfælde af en mangelfuld vare eller forkert vare kan du vælge mellem følgende to muligheder:
-
Returnere varen og få refunderet købsprisen og alle leveringsomkostninger, når vores vi har behandlet returvarerne
-
Beholde varen og anmode om en forholdsmæssig reduktion af købsprisen
Når du kontakter Margrethe Klinikken, skal du oplyse bestillingsnummeret og eventuelt varenummer og beskrive, hvad der er galt med varen samt vedhæfte billede af varen, der, så vidt det er muligt, viser defekten, for at modtage en returlabel. Margrethe klinikken betaler returportoen. Returnering skal foregå på denne måde, da Margrethe klinikken ikke har mulighed for at refundere omkostninger i forbindelse med returfragt.
Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returneringen af mangelfulde varer eller forkerte varer. Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen og de oprindelige leveringsomkostninger, når vi har modtaget varen. Ønsker du, at vi leverer en tilsvarende vare til dig og er vi i stand hertil, refunderer vi ikke dine oprindelige leveringsomkostninger.
ANDRE FORHOLD
OPDATERING AF MARGRETHEKLINIKKEN.DK/SHOP
Vi gør vores bedste for at opdatere www.margretheklinikken.dk samt sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Stavefejl, fejl i priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne kan dog opstå. Opdager vi en fejl i prisen for en vare, du har bestilt på www.margretheklinikken.dk, vil vi give dig besked hurtigst muligt. Under disse omstændigheder vil vi underrette dig om den korrekte pris for varen og give dig mulighed for at købe varen til den korrekte pris. Er vi ikke er i stand til at opnå kontakt med dig, vil vi bruge vores ret til ikke at acceptere dit tilbud.
FORCE MAJEURE
Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i henhold til Betingelserne, hvis forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes begivenheder, som ligger uden for vores rimelige kontrol.
AFTALENS FULDSTÆNDIGHED
Disse Betingelser udgør de fuldstændige vilkår for aftalen mellem os.
UGYLDIGHED
Såfremt en eller flere af Betingelserne i nærværende Handelsbetingelser måtte blive erklæret helt eller delvist ugyldige, finder de øvrige bestemmelser fortsat anvendelse.
OVERDRAGELSE
Vi er berettigede til at overdrage vores rettigheder og forpligtelser i henhold til aftalen indgået med dig til en tredjemand. Overdragelsen er naturligvis forudsat af, at standarden af den service, du modtager, ikke forringes. Vi giver dig meddelelse om en eventuel overdragelse. Ved at acceptere disse vilkår samtykker du til en sådan eventuel fremtidig overdragelse. Samtidig accepterer du, at fra tidspunktet, hvor vi har givet dig meddelelse om overdragelsen, kan dine rettigheder kun gøres gældende over for den pågældende tredjemand.
PERSONOPLYSNINGER
Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Læs venligst vores Persondatapolitik, som fortæller om, hvordan vi bruger de personoplysninger, som du giver os i forbindelse med bestillingsproceduren og din brug af www.Margretheklinikken.dk i øvrigt.
KLAGEADGANG
Såfremt du skulle have nogen spørgsmål til eller er utilfreds med varen, du har købt, kan du kontakte Margrethe Klinikken direkte på 60751709, hvor vi vil forsøge at afhjælpe problemet.
Hvis du er utilfreds med varen, du har købt og ikke kan blive enig med os om en fornuftig løsning på tvisten, har du adgang til at klage til Forbrugerklagenævnet. Du kan følge linket for at indgive en online klage hos Forbrugerklagenævnet.
Alternativt kan du rette skriftlig henvendelse til:
Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her.
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail kontakt@margretheklinikken.dk.
LOVVALG OG VÆRNETING
Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse Betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist, som måtte opstå i forbindelse med vores aftale, herunder aftalens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.